Všeobecné obchodné podmienky
článok I.
Základné pojmy
1. Prevádzkovateľ – je právnická osoba – spoločnosť VISS, s.r.o., so sídlom: Slovinec 63, 841 07 Bratislava, IČO: 36 660 248, DIČ: 20 2222 6459, IČ DPH: SK 20 2222 6459, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka 41749/B – prevádzkujúca služby v oblasti zriaďovania webových stránok a ich servisu, e-mail hostingov, správu webového systému a iné služby (vrátane doplnkových služieb či služieb na ne nadväzujúcimi, predovšetkým služby z oblasti výpočtovej techniky a informatiky) z oblastí súvisiacich s uvedenými činnosťami s predmetom podnikania Prevádzkovateľa.
2. Užívateľ – fyzická osoba plne spôsobilá na právne úkony alebo právnická osoba, ktorá uzavrie s Prevádzkovateľom Zmluvu.
3. Všeobecné obchodné podmienky (VOP) – je tento dokument definujúce základné práva a povinnosti Prevádzkovateľa a Užívateľa, náležitosti právnych úkonov vznikajúcich vo vzťahu medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom, podmienky poskytovania služieb a ďalšie náležitosti.
4. Zmluva – označenie pre právny vzťah medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom. Podstatnou náležitosťou Zmluvy je dohoda zmluvných strán o povahe úkonu Služby, ktorý má Prevádzkovateľ pre Účastníka vykonať a Cena služby, ktorú je Užívateľ povinný uhradiť Prevádzkovateľovi. Zmluva nevyžaduje písomnú formu. Súčasťou Zmluvy sú VOP. Zmluva vzniká okamihom prijatia objednávky na Službu Prevádzkovateľom alebo vytvorením projektu pre Službu "Eshop" či Službu "Web stránka".
5. Služba – označenie pre konkrétny úkon, ktorý si Užívateľ zvolí spôsobom podľa VOP, a ktorý sa Prevádzkovateľ zaviaže pre Užívateľa vykonať. Pokiaľ nie je uvedené inak, termínom Služba sa označujú všetky služby, ktoré poskytuje Prevádzkovateľ. Pri jednotlivých druhoch služieb môžu byť stanovené osobitné podmienky či povinnosti.
6. Cena služby – finančná odplata, ktorú je Užívateľ povinný uhradiť za Službu Prevádzkovateľovi. Cena služby je uvedená v Cenníku. Cena služby sa považuje za uhradenú pripísaním Ceny služby na účet Prevádzkovateľa a jej spracovaním v systéme. Platby zaslané bankovým prevodom sú spracovávané iba v pracovných dňoch.
7. Cenník – informácia o Cene za poskytované Služby. Táto informácia môže byť oznámená akýmkoľvek spôsobom. Zverejnením na webe Prevádzkovateľa, priamou informáciou alebo týmito VOP. V Cenníku môže byť stanovené, že Služba sa môže objednať iba na presne vymedzené obdobie; to platí aj v prípade keď je pri Cene služby uvedená jej cena za konkrétne obdobie (spravidla mesiac), kedy treba uvedenú informáciu vnímať ako alikvotné vypočítanie Ceny služby.
článok II.
Práva a povinnosti Prevádzkovateľa
1. Prevádzkovateľ je povinný poskytovať Službu riadne a v súlade s týmito VOP.
2. Prevádzkovateľ je povinný dodržiavať VOP.
3. Prevádzkovateľ je oprávnený prestať poskytovať Služby, pokiaľ Užívateľ porušuje dojednania Zmluvy alebo VOP.
4. Prevádzkovateľ má právo na webových stránkach (Služba „Web stránka“) a internetových obchodoch (Služba „Eshop“) zriadených v súvislosti s poskytovaním Služby umiestniť krátky textový odkaz na systém Clickeshop.
5. Prevádzkovateľ má právo vykonávať priebežnú aktualizáciu softvérového systému slúžiaceho na riadne poskytovanie Služieb (ďalej aj ako „aktualizácia“). Počas aktualizácie môže byť Služba dočasne nedostupná. Aktualizácia môže mať tiež vplyv na design webových stránok zriadených v súvislosti s poskytovaním Služby. Prípadnú informáciu Prevádzkovateľa o dĺžke trvania aktualizácie je potrebné vnímať ako orientačnú a približnú. Užívateľ akceptovaním týchto VOP berie na vedomie a nemá výhrady voči skutočnosti, že Prevádzkovateľ nezodpovedá za žiadne následky spojené s aktualizáciou. Je na výlučnom rozhodnutí Prevádzkovateľa kedy bude vykonávať aktualizáciu.
6. Prevádzkovateľ je povinný vykonávať plánované preventívne odpojenie poskytovanej Služby s cieľom kontroly, údržby či výmeny hardvéru, prípadne nastavenia alebo aktualizácie programového vybavenia servera.
7. Prevádzkovateľ nie je povinný, vopred informovať o plánovanom odpojení Služby.
8. Prevádzkovateľ nie je zodpovedný za dostupnosť žiadnej internetovej domény, a nie je zodpovedný za dostupnosť žiadnej internetovej stránky tretích strán alebo materiálu, ktorý Užívateľ publikuje prostredníctvom Služby.
9. Prevádzkovateľ nezodpovedá za obsah zverejnený v súvislosti s poskytovaním Služby, nezodpovedá ani za produkty či služby ponúkané na takýchto stránkach alebo reklamu či iný druh propagácie na nich umiestňovaný. Prevádzkovateľ nezodpovedá ani za žiadne záruky poskytované, vyhlasované či inak deklarované Užívateľom voči tretím stranám, záujemcom či konečným spotrebiteľom. Prevádzkovateľ nezodpovedá ani za obsah stránok, ich správnosť, aktuálnosť, vierohodnosť, názory na nej prezentované a podobne. Z toho dôvodu nenesie Prevádzkovateľ žiadnu zodpovednosť z tohto vyplývajúcu; to nevylučuje právo Prevádzkovateľa postupovať podľa týchto VOP a ukončiť poskytovanie Služby (deaktivácia Služby).
10. Prevádzkovateľovi patria všetky práva súvisiace s poskytovaním Služby, a to vrátane práv duševného vlastníctva, ochranných známok. Užívateľ môže vykonávať tieto práva len v súvislosti s užívaním Služby podľa VOP. Vlastníkom a autorom Služby a redakčného systému clickeshop je Prevádzkovateľ, ktorý vlastní aj všetky zdrojové kódy ním vytvorené.
11. Užívateľ nie je vlastníkom Služby, len ju má, za podmienok stanovenými VOP, právo využívať; v tejto súvislosti je nad všetky pochybnosti zrejmé, že Užívateľ je zodpovedný za obsah Služby a je na jeho zodpovednosti akým právnym spôsobom ma zabezpečené práva k obsahu Služby (osobitne ak ide o Službu „Eshop“ a „Webstránka“) v zmysle autorskoprávneho či vlastníckeho. Uvedené právo Užívateľa nemá vplyv na práva Prevádzkovateľa dané týmito VOP a definované predovšetkým najmä v tomto článku bod 3 a bod 15.
12. Grafické šablóny pre Službu sú poskytované ako jej súčasť, sú chránené autorskými právami a môžu ich využívať iba Užívatelia na platforme Clickeshop. Obrázky použité v šablónach sú ilustratívne a sú vlastníctvom Prevádzkovateľa. Užívateľ si môže obsah zmeniť podľa vlastného užívania, rešpektujúc pritom práva tretích osôb.13. Prevádzkovateľ vyvinie všetko úsilie, aby bola zabezpečená technická funkčnosť Služby, a v prípade chýb, alebo v prípade výpadku Služby vyvinie všetko úsilie aby bolo čo najskôr v plnom rozsahu obnovená funkčnosť Služby. Prevádzkovateľ nezodpovedá za žiadne škody, ktoré vzniknú priamo či nepriamo tým, že Služba bude čiastočne alebo úplne nefunkčná. Prevádzkovateľ nezodpovedá za kvalitu, presnosť alebo vhodnosť použitia internetových stránok zriadených na základe Služby pre konkrétny účel. Prevádzkovateľ nezodpovedá za to, že materiál a obsah publikovaný prostredníctvom Služby bude vždy a za každých okolností prístupný, že Služba bude fungovať neprestajne a bez prerušenia, bez chýb a bez softvérových vírov, alebo že bude vždy a celkom kompatibilná so softvérom a službami tretích strán.
14. Prevádzkovateľ nezodpovedá za žiadnu stratu dát, finančnú stratu alebo ušlý zisk (napríklad z dôvodu dočasného neposkytovania Služby), či poškodenie, ktorým môže byť Užívateľ, alebo akákoľvek tretia strana poškodená v súvislosti s poskytovaním Služby.
15. Prevádzkovateľ má právo sám posúdiť, či Užívateľ dodržiava VOP alebo či nezneužíva Službu. Prevádzkovateľ má právo v prípade porušenia VOP, alebo v prípade zneužívania Služby Službu okamžite deaktivovať, a to úplne alebo čiastočne, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia. Prevádzkovateľ má na takéto konanie právo (právo deaktivovať Službu bez predchádzajúceho upozornenia) aj bez udania dôvodu.
16. Využitím akéhokoľvek práva podľa týchto VOP alebo podľa všeobecných právnych predpisov nezaniká právo Prevádzkovateľa voči Užívateľovi alebo iným osobám, právo na náhradu škody, alebo právo na uplatnenie iných nárokov.
17. Akýkoľvek nárok Užívateľa na náhradu škody voči Prevádzkovateľovi je limitovaný do výšky riadne uhradenej ceny Služby za obdobie, v ktorom došlo ku skutočnosti zakladajúcej nárok Užívateľa na náhradu škody.
18. Prevádzkovateľ je oprávnený vyžadovať od Užívateľa pri komunikácii, pri objednávaní Služieb a pri autentizácii a autorizácii úradne overený podpis, kvalifikovaný elektronický podpis s časovou pečiatkou podľa príslušného právneho predpisu.
článok III.
Práva a povinnosti Užívateľa
1. Užívateľ je povinný dodržiavať VOP.
2. Užívateľ nemôže na základe Služby a jej prostredníctvom alebo akýmkoľvek iným spôsobom vykonávať činnosti, ktoré by boli v rozpore s platnými zákonmi, mali by obsah, ktorý by bol v rozpore s dobrými mravmi, ktorý by slúžil na nezákonnú činnosť, na šírenie rasovej, náboženskej alebo etnickej neznášanlivosti alebo by na také konania nabádal, či také konania propagoval alebo inak podporoval. V Službe nie je povolený obsah, ktorý obsahuje vulgárne či pohoršlivé slová a gestá alebo podnecuje násilie. Prevádzkovateľ má právo sám posúdiť, či Užívateľ svojim konaním porušuje VOP, alebo nie. Pokiaľ Užívateľ namieta posúdenie Prevádzkovateľa podľa predchádzajúcej vety, má právo obrátiť sa na príslušný súd Slovenskej republiky; právoplatným rozhodnutím súdu sú viazaní ako Užívateľ tak Prevádzkovateľ.
3. Užívateľ zodpovedá za obsah, ktorý šíri prostredníctvom Služby. Užívateľ nesmie šíriť taký obsah (či audio, video alebo iným spôsobom), ktorý by bol v rozpore s ustanoveniami predchádzajúceho bodu, a rovnako nesmie zverejňovať alebo sprístupňovať materiál chránený právami dušeného vlastníctva, ku ktorým nemá príslušné práva.
4. Užívateľ sa pri využívaní Služieb zaväzuje vystupovať pod vlastnou identitou.
5. Užívateľ nesmie publikovať urážlivý, útočný alebo inak nevhodný obsah, ktorý by mohol spôsobiť akúkoľvek ujmu alebo škodu tretej strane.
6. V prípade, ak Užívateľ bude v súvislosti s využívaním Služby reagovať na akékoľvek urážlivé, útočné alebo inak nevhodné správy, ktoré sú potenciálne spôsobiť akúkoľvek ujmu alebo škodu, ide takéto konanie na jeho zodpovednosť.
7. Užívateľ nebude skresľovať vzťah medzi webovými stránkami zriadenými v súvislosti s poskytovaním Služby a službou, ktorú Užívateľ prostredníctvom takýchto stránok skutočne poskytuje.
8. Užívateľ je povinný pred objednaním príslušnej Služby overiť si dostupnosť domén, tak ako sú zverejnené na webovej stránke Prevádzkovateľa. Je v záujme Užívateľa, aby si aktuálnosť dostupnosti domén u Prevádzkovateľa osobitne overil.
9. Užívateľ nie je vlastníkom Služby. Uzavretím Zmluvy a úhradou Ceny služby Užívateľ len získava právo Službu užívať počas vymedzeného obdobia. Grafické šablóny poskytované v súvislosti s užívaním Služby sú chránené tými právami a môžu ich užívať iba riadny Užívatelia Služby.
10. Užívateľ si je vedomý, že v plnom rozsahu zodpovedá za obsah stránok prevádzkovaných na základe Služby. Je si vedomý, že zodpovedá za všetky nároky (materiálne alebo nemateriálne) tretích strán ako aj Prevádzkovateľa, ktoré z tohto titulu môžu vzniknúť.
11. Užívateľ si je vedomý, že voči Prevádzkovateľovi nemá žiadne nároky z titulu neposkytovania Služby, jej porúch, alebo iných vád popísaných v čl. II a ostatných ustanovení týchto VOP.
článok IV.
Služba
1. Služba „Eshop“ – umožňuje Užívateľovi vytvoriť a používať internetový obchod na platforme ClickEshop prostredníctvom stránok Prevádzkovateľa. Hlavným účelom Služby „Eshop“ je predaj produktov a/alebo služieb Užívateľa či ich prezentácia.
2. Služba „Web stránka“ – umožňuje Užívateľovi vytvoriť a používať web stránku na platforme ClickEshop prostredníctvom stránok Prevádzkovateľa. Hlavným účelom Služby „Web stránka“ je prezentácia Užívateľa alebo jeho produktov či služieb.
3. Služba „Email hosting“ – umožňuje Užívateľovi vytvoriť a spravovať určitý počet emailových schránok a aliasov podľa zakúpeného balíka služieb, prístup a správu emailov prostredníctvom webmailu a iných emailových klietov podporujúcich štandardné technológie Prevádzkovateľa. Užívateľ nemôže Službu „Email hosting“ využívať na odosielanie nevyžiadanej pošty, ktorá sa vo všeobecnosti považuje za spam. Za spam sa môže považovať elektronická pošta, t.j. textová, hlasová, zvuková alebo obrazová správa (napr. email), ktorá bola odoslaná za účelom priameho marketingu, a to bez predchádzajúceho súhlasu adresáta. Za používanie Služby „Email hosting“ a dáta ktoré uchováva Užívateľov v Službe nesie v plnej mierne zodpovednosť Užívateľ. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo Službu zrušiť, ak by činnosťou Užívateľa dochádzalo k ohrozeniu alebo obmedzeniu plynulosti alebo funkčnosti prevádzky zariadení Prevádzkovateľa, jeho partnerov alebo Služieb ostatných Užívateľov. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo, a to bez nároku na vrátenie poplatku za Službu, zrušiť Službu Užívateľovi v prípade nedodržanie týchto VOP.
4. Služba „Doména“ – umožňuje Užívateľovi stať sa vlastníkom domény. Údaje uvedené v objednávke budú použité na účely registrácie Domény u správcu domén/registračnej autority resp. partnerov, s ktorými Prevádzkovateľ spolupracuje pri registrácii Domén a budú zverejnené vo verejne prístupných databázach pre overenie domén, v závislosti od konkrétnej Domény. V prípade, ak Užívateľ v súvislosti s registráciou alebo používaním Domény poruší práva k obchodnému alebo názvu iného subjektu, alebo k ochranným známkam, prípadne ak pri registrácii uvedie neplatné, či zavádzajúce údaje alebo údaje iného subjektu a spôsobí tak škodu alebo poruší práva tretích osôb, nenesie Prevádzkovateľ za to žiadnu zodpovednosť. Táto zodpovednosť je v plnom rozsahu na Užívateľovi.
5. „Ďalšie súvisiace služby“ sú ďalšie Služby, ktoré Prevádzkovateľ zabezpečuje Užívateľovi na základe jeho individuálnych požiadaviek v súvislosti s poskytovaním Služieb. Pokiaľ neexistuje zmluva alebo iný dokument, použijú sa na takýto vzťah ustanovenia týchto VOP.
článok V.
Doplňujúce ustanovenia k Službám
1. Pre využívanie platených balíkov Služieb "Eshop" a "Web stránka" je nevyhnutné nastavenie vlastnej domény na projekt. Užívateľ, ktorý nebude využívať vlastnú doménu v súvislosti s projektom sa zaväzuje znášať všetky náklady, pokuty a postihy, ktoré vzniknú.
2. Registrácia .sk Domény, práva a povinnosti Prevádzkovateľa ako autorizovaného registrátora i Užívateľa ako držiteľa Domény sa spravujú pravidlami národnej registračnej autority spoločnosti SK - NIC a.s. (spoločnosť SK-NIC a. s., IČO: 35698446, so sídlom: Borská 6, 841 04 Bratislava, zapísanej v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka č. 1156/B) platnými v čase registrácie Domény.
3. Registrácia domény prebieha podľa poradia, v ktorom boli Prevádzkovateľom prijaté objednávky. Registráciu vykoná Prevádzkovateľ až po pripísaní úhrady Užívateľa za registráciu domény na účet Prevádzkovateľa. Zaplatením poplatku za registráciu Domény nevzniká Užívateľovi automaticky nárok na registráciu Domény. V prípade, že sa Prevádzkovateľovi nepodarí Doménu úspešne zaregistrovať, má Užívateľ právo požiadať o registráciu inej Domény alebo o vrátenie prijatého poplatku za Doménu. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škody alebo ušlý zisk, ktoré mu vzniknú v súvislosti s procesom úspešnej či neúspešnej registrácie Domény alebo v súvislosti s nim.
4. Registrácia iných národných alebo nadnárodných Domén sa spravuje pravidlami a podmienkami príslušného národného alebo nadnárodného správcu domény, platnými v čase registrácie pre príslušnú doménu. Užívateľ je povinný sa s týmito pravidlami a podmienkami oboznámiť pred uzatvorením Zmluvy a jej uzatvorením s Prevádzkovateľom sa zaväzuje ich dodržiavať. Prevádzkovateľ nezodpovedá za zmenu týchto pravidiel a podmienok ani za iné konanie správcu domény alebo za škody, ktoré môžu byť v tejto súvislosti spôsobené Užívateľovi.
5. Neuhradením poplatku za predĺženie registrácie Domény do dátumu exspirácie domény zanikajú akékoľvek povinnosti Prevádzkovateľa v súvislosti s daným doménovým menom (ďalej len Doména). Doména môže byť automaticky zrušená, alebo sa jeho ďalšia existencia riadi pravidlami príslušného registra. Užívateľ je povinný tieto pravidlá rešpektovať a riadiť sa nimi. Prevádzkovateľ nie je povinný Užívateľovi pripomínať povinnosti voči tretím osobám vyplývajúce z vlastníctva Domény.
6. Ak je Užívateľ, ktorý žiada o registráciu domény, spotrebiteľom v zmysle príslušného zákona, podaním žiadosti o registráciu domény súhlasí s tým, aby bola registrácia domény vykonaná okamžite po overení splnenia podmienok pre registráciu domény podľa pravidiel správcu domény, t. j. pred uplynutím lehoty ustanovenej všeobecne záväzným právnym predpisom pre odstúpenie od zmluvy spotrebiteľom, a nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy o registrácii domény, ak bola registrácia domény vykonaná pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy spotrebiteľom podľa všeobecne záväzného právneho predpisu. Prevádzkovateľ upovedomuje Užívateľa a Užívateľ výslovne berie na vedomie a súhlasí s tým, že zrušiť objednávku na registráciu domény alebo odstúpiť od zmluvy o registrácii domény môže Užívateľ len do okamihu, kým nie sú Prevádzkovateľom vykonané záväzné úkony smerujúce k registrácii domény voči príslušnému správcovi domény v zmysle jeho pravidiel registrácie domény platných v čase registrácie domény. Po vykonaní týchto úkonov nemôže tiež Užívateľ žiadať o vrátenie poplatku.
7. Pre Služby „Eshop“ a „Web stránka“ platí, že doména, na ktorej je projekt vytvorený počas skúšobnej prevádzky (domény: clickeshop.sk clickeshop.cz, clickeshop.at, clickeshop.de alebo clicke.it) je vytvorená na účely oboznámenia so systémom a je zakázané ju využívať na reálny predaj či propagáciu. Užívateľ, ktorý takúto doménu bude využívať na reálny predaj či propagáciu sa zaväzuje znášať všetky náklady, pokuty a postihy, ktoré vzniknú v súvislosti s používaním tejto domény. Zároveň si Prevádzkovateľ vyhradzuje právo na okamžité zrušenie takéhoto projektu bez nároku na vrátanie poplatku, náhrady škôd a ušlého zisku.
článok VI.
Cena služby a jej úhrada
1. Pokiaľ nie je pri konkrétnej Službe uvedené inak, platí sa za poskytovanie Služby vopred, a to buď na tri, šesť alebo dvanásť mesiacov, podľa zvolenia konkrétnej Služby a v súlade s podmienkami pre konkrétnu Službu. Zvolené obdobie si môže Užívateľ počas doby už predplateného obdobia zakaždým obnovovať. Cena služby bude uhrádzaná Užívateľom na základe vystavenej faktúry, ktorej splatnosť je najneskôr do ukončenia trvania aktuálneho predplateného obdobia poskytovania Služby.
2. Pred ukončením obdobia, na ktoré má Službu Užívateľ objednanú, bude Užívateľ e-mailom zo strany Prevádzkovateľa vyzvaný na úhradu Ceny služby na ďalšie obdobie. Prípadné nevyzvanie Užívateľa na úhradu nemá vplyv na skutočnosť, že Služba je splatná najneskôr do ukončenia trvania aktuálneho predplateného obdobia poskytovania Služby.
3. V prípade neuhradenia stanovenej Ceny služby v lehote určenej na jej úhradu vo faktúre vystavenej Prevádzkovateľom môže dôjsť k automatickému a okamžitému zrušeniu poskytovania Služby.
4. Faktúry budú zasielané v elektronickej forme na e-mailovú adresu zvolenú Užívateľom. Užívateľ môže kedykoľvek požiadať o zasielanie faktúr v tlačenej podobe. Administratíva spojená so zasielaním faktúr v tlačnej podobe je spoplatnené sumou 1,66 Eur bez DPH za jednu faktúru.
článok VII.
Ochrana údajov
1. Užívateľ, ktorý je fyzickou osobou, podpisom Zmluvy alebo odoslaním Objednávky potvrdzuje, že ním poskytnuté osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, adresa bydliska, e-mailová adresa, telefónne číslo sú presné a pravdivé. Spracúvanie uvedených osobných údajov sa vykonáva na právnom základe: spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie Zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je Užívateľ, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením Zmluvy na základe žiadosti Užívateľa v zmysle ustanovenia čl. 6 bod 1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“) Účelom spracúvania osobných údajov je zhromažďovanie, uchovávanie a spracúvanie osobných údajov Prevádzkovateľom a ich použitie na fakturačné účely, registráciu domény a ďalšie úkony spojené s objednanou a poskytovanou Službou, vrátane neskoršej komunikácie s Užívateľom (reklamácia, odstúpenie od zmluvy a pod.), ako aj pre potreby vlastného marketingu Prevádzkovateľa, pre účely ponúkania Služieb, zasielania informácií o produktoch, a to aj elektronickými prostriedkami (e-mail, sms, telemarketing). Užívateľ nesie plnú zodpovednosť za škody spôsobené nesprávnosťou alebo neaktuálnosťou poskytnutých osobných údajov.
2. Prevádzkovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje nad rozsah uvedený v týchto VOP a ktorých spracúvanie nie je zlučiteľné s právnym základom uvedenom v týchto VOP, len na základe predchádzajúceho súhlasu poskytnutého Užívateľom dobrovoľne a na vopred stanovený účel, rozsah a dobu. Užívateľ má právo udelený súhlas kedykoľvek písomne odvolať. Odvolanie súhlasu je účinné dňom jeho doručenia Prevádzkovateľovi.
3. Prevádzkovateľ sa zaväzuje nevyužívať a neposkytovať osobné údaje mimo rozsah nutný na prevádzkovanie objednanej Služby a zabezpečenie jej chodu. Osobné údaje nie sú poskytované žiadnym tretím osobám s výnimkou Služieb, pri ktorých je uvedený opak. V takom prípade je však Prevádzkovateľ povinný v zmluvnom vzťahu s treťou osobou dohodnúť ochranu osobných údajov v zmysle platných právnych predpisov, najmä Zákona o ochrane osobných údajov.
4. Všetky osobné údaje sú chránené v zmysle platných právnych predpisov, najmä Zákona o ochrane osobných údajov.
5. Prevádzkovateľ nemá oprávnenie zasahovať do obsahu internetových prezentácií Užívateľa, ani oprávnenie na monitorovanie alebo odkladanie elektronickej pošty Užívateľa, s výnimkou vykonávania pravidelnej zálohovacej činnosti.
6. Prevádzkovateľ sa zaväzuje vykonať všetky kroky k čo možno najvyššiemu zabezpečeniu osobných údajov Užívateľa, ako aj k zabezpečeniu všetkých dátových, databázových a poštových súborov Užívateľa pred ich stratou, poškodením alebo zničením.
7. Prevádzkovateľ vystupuje vo vzťahu k zákazníkom Užívateľa v pozícii Sprostredkovateľa podľa ustanovenia čl. 28 GDPR . Z tohto dôvodu sa Zmluva medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom riadi nasledovným:
a) V prípade, že Prevádzkovateľ poverí spracúvaním osobných údajov ďalšieho sprostredkovateľa, je povinný v zmluvnom vzťahu s treťou osobou dohodnúť ochranu osobných údajov v zmysle platných právnych predpisov, najmä Zákona o ochrane osobných údajov.
b) Prevádzkovateľ sa zaväzuje spracúvať osobné údaje len pre účely poskytovania Služieb.
c) Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje po celú dobu platnosti a účinnosti Zmluvy medzi ním a Užívateľom.
d) Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje v identickom rozsahu, v akom ich spracúva Užívateľ.
e) Dotknutými osobami sú zákazníci Užívateľa.
f) Prevádzkovateľ je oprávnený vykonávať s osobnými údajmi iba spracovateľské operácie nevyhnutné na splnenie účelu spracúvania, a to najmä: získavanie, zhromažďovanie, uchovávanie a likvidáciu.
g) Prevádzkovateľ je povinný spracúvať osobné údaje len v nevyhnutnom rozsahu, aby bolo možné dosiahnuť účel spracúvania a len v súlade s podmienkami tohto článku VOP.
h) Prevádzkovateľ je povinný chrániť spracúvané osobné údaje pred ich poškodením, zničením, stratou, zmenou, neoprávneným prístupom a sprístupnením, poskytnutím alebo zverejnením, ako aj pred akýmikoľvek inými neprípustnými spôsobmi spracúvania.
i) Prevádzkovateľ vyhlasuje že zaručuje bezpečnosť spracúvaných osobných údajov, pričom pri prijímaní technických a organizačných opatrení za účelom zabezpečenia ochrany práv a ochrany osobných údajov zákazníkov Užívateľa najmä pred náhodným alebo nezákonným zničením, stratou, zmenou alebo neoprávneným poskytnutím prenášaných osobných údajov, uchovávaných osobných údajov alebo inak spracúvaných osobných údajov, alebo neoprávneným prístupom, bral do úvahy povahu, rozsah, kontext a účel spracúvania osobných údajov, rizika, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť ochrany osobných údajov a ich závažnosť.
j) Prevádzkovateľ je povinný neposkytnúť osobné údaje tretím osobám s výnimkou Služieb, pri ktorých je uvedený opak, nepoužiť osobné údaje na iný než dohodnutý účel, nezneužiť pre svoj prospech alebo prospech tretej osoby a nenakladať s osobnými údajmi v rozpore s týmto článkom VOP.
k) Prevádzkovateľ a jeho zamestnanci sú povinní zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch získaných o zákazníkoch Užívateľa. Osobné údaje nesmú využiť pre osobnú potrebu, nesmú ich zverejniť, poskytnúť ani sprístupniť. Túto mlčanlivosť sa zaväzujú zachovať aj po skončení platnosti a účinnosti Zmluvy. Prevádzkovateľ zodpovedá za to, že mlčanlivosť budú zachovávať aj jeho zamestnanci a iné nimi poverené osoby, ako aj prípadní externí spolupracovníci.
l) Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť, aby zhromaždené osobné údaje boli spracúvané vo forme umožňujúcej identifikáciu zákazníkov Užívateľa len počas nevyhnutnej doby na dosiahnutie účelu spracúvania.
8. Prevádzkovateľ v súlade s ustanovením čl. 13 GDPR oznamuje Užívateľovi ako dotknutej osobe nasledovné informácie:
a) Identifikačné údaje Prevádzkovateľa :
VISS, s.r.o., so sídlom: Slovinec 63, 841 07 Bratislava, IČO: 36 660 248, DIČ: 20 2222 6459, IČ DPH: SK 20 2222 6459, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka 41749/B;
b) Kontaktné údaje: email: info@clickeshop.com, tel.č.: +421.220300298
c) Účel, ako aj právny základ spracúvania osobných údajov ako aj zoznam osobných údajov je uvedený v týchto VOP;
9. Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje po celú dobu poskytovania Služby.
10. Poskytnutie osobných údajov uvedených v týchto VOP Užívateľom je potrebné pre uzavretie Zmluvy a poskytnutie Služby.
11. Informácie o právach dotknutej osoby – Užívateľa:
Osoba poskytujúca osobné údaje (dotknutá osoba - Užívateľ) má v zmysle ustanovenia čl. 15 až 22 a čl. 34 GDPR nasledovné práva
a) Právo na prístup k osobným údajom
b) Právo na opravu osobných údajov
c) Právo na výmaz osobných údajov
d) Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov
e) Právo na prenosnosť osobných údajov
f) Právo namietať spracúvanie osobných údajov
12. Zo strany Prevádzkovateľa nedochádza k automatickému individuálnemu rozhodovaniu v zmysle článku 22 GDPR.
13. Prevádzkovateľ spracúva na účely fakturácie, plnenie úkonov v súvislosti s poskytovanou alebo objednanou Službou, komunikácie s Užívateľom nasledovné osobné údaje: meno, priezvisko, telefónne číslo, e-mailová adresa, adresa, IP adresa a fakturačné údaje Užívateľa.
článok VIII.
Poskytnutie informácií dotknutej osobe
1. Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť dotknutej osobe na základe jej žiadosti informácie podľa čl. 13 GDPR a oznámenia podľa čl. 15 až 22 a čl. 34 GDPR , ktoré sa týkajú spracúvania jej osobných údajov.
2. Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť dotknutej osobe informácie podľa bodu 1 do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Uvedenú lehotu môže Prevádzkovateľ v odôvodnených prípadoch s ohľadom na komplexnosť a počet žiadostí predĺžiť o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane.
3. Ak je žiadosť dotknutej osoby zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná najmä pre jej opakujúcu sa povahu, Prevádzkovateľ môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na oznámenie alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo odmietnuť konať na základe žiadosti.
Článok IX.
Práva a povinnosti medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom
1. Užívateľ musí mať na užívanie Služby platné autentifikačné údaje (heslo), ktoré získa po registrácii Služby t.j. po zadaní platnej e-mailovej adresy a uvedení názvu projektu. Autentifikačné údaje sú neprenosné, Užívateľ je povinných ich chrániť pred tretími osobami. Užívateľ je zodpovedný za všetky úkony, ktoré budú pod daným autentifikačným údajom vykonané. Tejto zodpovednosti sa nemôže zbaviť.
2. Vytvorením užívateľského projektu Užívateľom v súvislosti s užívaním poskytovanej Služby alebo vyplnením objednávky na poskytovanie Služby dáva Užívateľ súhlas na uchovanie a spracovanie zadaných údajov. Prevádzkovateľ sa zaväzuje použiť poskytnuté informácie výlučne na úkony súvisiace s poskytovanou Službou.
3. Prístup k Službe a k údajom v nej uchovávaných má iba Užívateľ prostredníctvom zabezpečovacieho šifrovaného prístupu cez heslo, ktoré pozná iba Užívateľ. Prevádzkovateľ nemá štandardný prístup k údajom Užívateľa, ktoré uchováva prostredníctvom Služby, nakoľko prístup k dátam je šifrovaný prostredníctvom hesla.
4. Vlastníkom a správcom (osobou zodpovednou za spracovanie týchto údajov) údajov uchovávaných prostredníctvom Služby je výlučne Užívateľ. Užívateľ je povinný ich chrániť pred poškodením, zneužitím, zničením stratou, neoprávneným prístupom k nim, zverejnením a pred akýmkoľvek neprípustným spôsobmi spracúvania.
5. Užívateľ je povinný prijať bezpečnostné opatrenia pre ochranu údajov, zamedziť neželanému šíreniu alebo zneužitiu hesla do Služby a zabezpečiť prostriedky výpočtovej techniky, ktorými sa prihlasuje do Služby pred neoprávneným prístupom.
článok X.
Zásady používania súborov cookies
1. S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie stránok Prevádzkovateľa, platforma ClickEshop v určitých prípadoch ukladá v internetovom prehliadači malé dátové súbory, tzv. cookies.
2. Súborom cookie treba rozumieť malý dátový súbor, ktorý Služba ukladá v internetovom prehliadači pri jej prehliadaní a slúži na to, aby boli na určitý čas uchované informácie nevyhnutné pre riadne fungovanie Služby.
3. Stránky Prevádzkovateľa používajú súbory cookies nevyhnutné pre správne fungovanie stránky Prevádzkovateľa a funkcií, ktoré ponúka pre nevyhnutnú funkcionalitu Služby a platformy ClickEshop. Nevyhnutné cookies zabezpečujú, aby správne fungovalo nielen prezeranie stránky Prevádzkovateľa, ale aby správne fungovali aj funkcionality platformy ClickEshop, ktoré majú slúžiť Užívateľovi. Dané cookies sú bezpodmienečne potrebné pre Poskytovateľa na poskytovanie Služby, ktorú požaduje Užívateľ.
4. Súbory cookie môžu byť Užívateľom kontrolované alebo zmazané. Zmazanie súborov cookie prípadne nastavenie prehliadačov znemožňujúcim ukladania súborov cookie môže mať za následok následné a opätovné manuálne upravovanie niektorých nastavení a obmedzenie fungovania niektorých Služieb a ich funkcií.
5. Používanie súborov cookie je možné nastaviť pomocou internetového prehliadača. Používaním stránok Prevádzkovateľa vyjadrujete súhlas s použitím cookies v súlade s nastavením vášho internetového prehliadača.
článok XI.
Odstúpenie spotrebiteľom od Zmluvy
1. Užívateľ, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený od Zmluvy (objednávky) odstúpiť bez uvedenia dôvodu do štrnástich dní odo dňa jej uzavretia. Užívateľ nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak sa Služba začala plniť s jeho súhlasom (aj konkludentným) pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Plnením Služby sa rozumie aj skúšobná prevádzka. Pri Službe Doména nie je možné odstúpiť od zmluvy po tom, ako sa Užívateľ stal vlastníkom domény. Užívateľ, ktorý je spotrebiteľom si môže odstúpenie od Zmluvy uplatniť prostredníctvom webovej stránky Prevádzkovateľa, emailom na kontaktný email info@clickeshop.com alebo písomne doručením na adresu Prevádzkovateľa. Týmto ustanovením nie je dotknuté právo každého Užívateľa odstúpiť od Zmluvy i v iných prípadoch, v ktorých to tieto VOP výslovne ustanovujú. Pri Službe "Eshop", "Web stránka", "Email hosting" nie je možné odstúpiť od Zmluvy po tom, ako bola Služba aktivovaná tzn. Službe bol nastavený zakúpený balík Služieb.
2. Odstúpením Užívateľa, ktorý je spotrebiteľom, od Zmluvy sa Zmluva od začiatku zrušuje.
3. Službu Doména je možné zaplatiť iba štandardnou elektronickou platbou ako sú platby kartou alebo bankovým prevodom z dôvodu overenia identity Užívateľa. Platba šekom alebo platba poštovým poukazom nie je možná a Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy.
článok XII.
Spoločné a záverečné ustanovenia
1. Prevádzkovateľ má právo jednostrannej zmeny týchto VOP a Cenníka. Dohoda o zmene VOP sa považuje za platne uzavretú okamihom prvého využitia Služby za účinnosti zmeneného Cenníka Služby a VOP. So zmenou Cenníka musí byť Užívateľ oboznámený len v prípade zvýšenia Ceny, a to najneskôr pri vystavení faktúry na ďalšie zúčtovacie obdobie. Zníženie Ceny sa môže oznámiť len uverejnením na webovej stránke Prevádzkovateľa.
2. V prípade, že Užívateľ nesúhlasí so zmenou VOP alebo Cenníka Služby, má právo odstúpiť od Zmluvy, a to doručením písomného oznámenia o odstúpení od Zmluvy najneskôr do 1 mesiaca odo dňa zmeny VOP alebo Cenníka.
3. Užívateľ má právo kedykoľvek odstúpiť od Zmluvy a má právo kedykoľvek prestať užívať Službu. Odstúpením nevzniká Užívateľovi nárok na vrátenie akýchkoľvek už vykonaných úhrad za Cenu služby.
4. Právne účinky odstúpenia od Zmluvy nastanú ku dňu doručenia písomného oznámenia o odstúpení od Zmluvy Prevádzkovateľovi.
5. Akákoľvek komunikácia je medzi zúčastnenými možná prostredníctvom kontaktných e-mailov. Pre Prevádzkovateľa je kontaktný e-mail info@clickeshop.com. Pre Užívateľa je kontaktným e-mailom e-mail uvedený v objednávke Služby.
6. Užívateľ má právo reklamovať kvalitu poskytnutých služieb. Toto právo Užívateľa možno u Prevádzkovateľa uplatniť do jedného mesiaca od vzniku udalosti zakladajúcej právo na reklamáciu, inak toto právo zanikne.
7. Pokiaľ Užívateľ – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu.
8. Ak Prevádzkovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Užívateľ – spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
9. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia lebo iná oprávnená právnická osoba, zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov, vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na webovom sídle ministerstva na adrese http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov ).
10. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty, Užívateľ – spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Užívateľ – spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
11. Právne vzťahy (práva a povinnosti) medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom, ktorý je podnikateľom a koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, ktoré nie sú upravené v týchto VOP, sa spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov, najmä ustanoveniami Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení a Zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z, o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z,, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o elektronickom obchode).
12. Právne vzťahy (práva a povinnosti) medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom, ktorý je spotrebiteľom, ktoré nie sú upravené v týchto VOP, sa spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov, najmä ustanoveniami Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov.
Orgánom dozoru vo veciach ochrany spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom Prievozská 32, P.O.Box 5, 820 07 Bratislava.
Webom prevádzkovateľa je www.clickeshop.sk
Tieto VOP sú účinné dňom 03.05.2019
VISS, s.r.o.