Typy zákazníkov a nastavenie úrovní prístupov
V administrácii ClickEshop systému je umožnené evidovať a nastavovať rôzne typy zákazníkov s individuálnym profilom prístupových práv a zobrazovania cien.
Nastavenia prístupov je možné kombinovať s prístupom k menu linkám, produktom a s možnosťou individuálneho určenia cien k rôznym produktom.
Registrovanie (evidovanie) zákazníkov a ich priradenie cenových skupinám sa vykonáva v sekcii "Zákazníci" - "Registrovaní zákazníci". Zákazníkov môžeme zaradiť do nasledovných typov úrovní:
- neprihlásený / neregistrovaný zákazník
Neprihlásený zákazník má prístup do internetového obchodu s nastavením pre verejný (public) prístup
- prihlásený / registrovaný zákazník
Prihlásený (registrovaný) zákazník má prístup do internetu podľa nastavení pre registrovaných zákazníkov, kde sa zákazníkovi zobrazujú skryté menu linky určené len pre registrovaných zákazníkov a produkty, ktoré sa mu zobrazia po prihlásení. Zákazník sa môže zaregistrovať prostredníctvom internetovej stránky ( v tomto prípade príde zákazníkovi aktivačný mail s prihlasovacími údajmi) alebo prevádzkovateľ internetového obchodu môže priamo zaregistrovať nového zákazníka z úrovne administrátorského rozhrania (v tomto prípade zaregistrovanému zákazníkovi nepríde aktivačný mail s prihlasovacími údajmi, ktoré bude možné dodatočne zaslať prostredníctvom funkcie "zabudli ste heslo ?" / "Obnoviť heslo".
Registrovanému zákazníkovi je možné určiť všeobecný, celoplošný rabat (zľavu) na produkty:
- Sekcia "Zákazníci" - "Registrovaní zákazníci" - Detailné zobrazenie registrovaného zákazníka - záložka "B2B nastavenie" - "Výška zákazníckeho rabatu v %:"
- prihlásený / registrovaný B2B zákazník
Prihlásený (registrovaný) B2B zákazník má všetky oprávnenia ako registrovaný zákazník a navyše môže mať prístup k menu linkám a produktom, ktoré sú určené len pre registrovaných
B2B zákazníkov.
- prihlásený / registrovaný B2B zákazník priradený k cenovej skupine (B2B skupina)
Prihlásený (registrovaný) B2B zákazník priradený k cenovej skupine (B2B skupina) má všetky oprávnenia ako registrovaný B2B zákazník a navyše sa mu zobrazujú produkty s cenami s definovaným rabatom (zľavou) v rámci pridelenej cenovej B2B skupiny.
Poznámka: B2B skupiny je možné prideliť aj registrovanému zákazníkovi, ktorý nemá v profile zákazníka aktivovaný atribút "B2B zákazník". Pre lepšie štatistiky a filtrovanie zákazníkov je však odporúčané tento atribút mať aj pre tento typ nastavenia aktivovaný.