Typy zákazníkov a nastavenie úrovní prístupov
V administrácii ClickEshop systému je umožnené evidovať a nastavovať rôzne typy zákazníkov, ktoré je možné kombinovať s prístupom k obsahovým linkám, produktom a s možnosťou individuálneho určenia cien produktov.
Registrovanie (evidovanie) zákazníkov a ich priradenie cenových skupinám sa vykonáva v sekcii "Zákazníci" - "Registrovaní zákazníci". Zákazníkov môžeme zaradiť do nasledovných typov úrovní:
- NEPRIHLÁSENÝ / NEREGISTROVANÝ zákazník
Neprihlásený zákazník má prístup na stránku internetového obchodu, avšak tento prístup môže byť obmedzený. Môže ísť napr. o nasledovné obmedzenia: nezobrazovanie produktov resp. nezobrazovanie všetkých produktov, zobrazovanie produktov ale nezobrazovanie ceny, vylúčenie možnosti objednania produktov či schovanie niektorých informačných podstránok. - PRIHLÁSENÝ REGISTROVANÝ zákazník
Prihlásený (registrovaný) zákazník má prístup na stránku internetového obchodu podľa nastavení pre registrovaných zákazníkov. Zákazníkovi sa zobrazujú aj obsahové linky a produkty určené pre registrovaných zákazníkov. Tieto sa mu automaticky zobrazia po prihlásení. Zákazník sa môže zaregistrovať sám prostredníctvom internetovej stránky alebo prevádzkovateľ internetového obchodu môže zaregistrovať nového zákazníka z administrátorského rozhrania.
Registrovanému zákazníkovi je možné nastaviť rabat (zľavu), ktorá bude automaticky zohľadnená na všetkých produktoch po jeho prihlásení. Nastavenie rabatu vykonáte v module:
- "Zákazníci" - "Registrovaní zákazníci"
- v detaile konkrétneho registrovaného zákazníka - záložka "B2B nastavenie" - "Výška zákazníckeho rabatu v %:"
- PRIHLÁSENÝ REGISTROVANÝ B2B zákazník
Prihlásený registrovaný B2B zákazník má všetky oprávnenia ako registrovaný zákazník a navyše môže mať prístup k obsahovým linkám a produktom určených iba pre B2B zákazníkov. - PRIHLÁSENÝ REGISTROVANÝ B2B zákazník PRIRADENÝ K CENOVEJ SKUPINE
Prihlásený registrovaný B2B zákazník priradený k cenovej skupine (B2B skupina) má všetky oprávnenia ako registrovaný B2B zákazník a navyše sa mu po prihlásení do interentového obchodu automaticky zohľadní na produktoch rabat (zľava) podľa B2B skupiny, ku ktorej je pridelený.
Poznámka: B2B skupiny je možné prideliť aj registrovanému zákazníkovi, ktorý nemá v profile zákazníka aktivovaný atribút "B2B zákazník". Pre lepšie štatistiky a filtrovanie zákazníkov je však odporúčané tento atribút mať aj pre tento typ nastavenia aktivovaný.