Ako zvýšiť návštevnosť stránky
pomocou SEO
Nadpisy, Titulky, Popisy a ich význam pre SEO
Cieľom SEO optimalizácie (Search Engine Optimization) je podsúvať obsah zo stránky internetovým vyhľadávačom ako sú Google, Microsoft Bing, Yahoo a iné. Návštevnosť z internetových vyhľadávačov tvorí najvýznamnejšú časť návštevníkov stránky. Vďaka správnej SEO optimalizácií vie získať vaša stránka lepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch, ktoré prispeje k zvýšeniu návštevnosti stránky za minimálne náklady (náklady predstavuje čas strávený tvorbou hodnoverného SEO obsahu).
SEO optimalizácia je v ClickEshop implementovaná na profesionálnej úrovni. Ako jedni z prvých sme nasadili riešenie, ktoré automaticky vyťahuje z obsahu kľúčové slová a tieto podsúva internetovým vyhľadávačom. Týmto riešením predídete zbytočným chybám pri SEO optimalizácii. Nie je potrebné zadávať rovnaké kľúčové slová pre SEO, ktoré sa zadávajú aj do názvu produktov, kategórií či menu liniek. Náš SEO optimalizér sme vyvíjali niekoľko rokov a neustále ho inovujeme.
V praxi sa často stretávame s požiadavkou zákazníka, aby sa jeho stránka zobrazovala v google na prvých stránkach a najlepšie bez platenej reklamy. Pritom ide o úplne nový projekt, ktorý za sebou ešte nemá žiadnu históriu na internete.
Pravdou je, že vďaka dobrej SEO optimalizácií viete zvýšiť povedomie o vašej spoločnosti na internete, ktoré sa prejaví vo zvýšenej návštevnosti a počte konverzií (objednávok, registrovaných zákazníkov, ..). Pravdou taktiež je, že na zobrazovanie stránky vo vyhľadávačoch má vplyv viacero faktorov a nastavení.
Systém urobí veľa práce za vás, sami však najlepšie poznáte svoje produkty či služby a preto si SEO viete ešte ďalej podrobnejšie nastaviť.
ClickEshop administrátor umožňuje nastaviť SEO v nasledovných častiach:
- MENU LINKY - nastaviť SEO pre každú menu linku:
- TITULOK (Title Tag)
- STRUČNÝ POPIS (SEO Meta-tag description)
- KĽÚČOVÉ SLOVÁ (SEO meta-tag keywords)
- používať NADPISY, popisy pre OBRÁZKY
- KATEGÓRIE PRODUKTOV - SEO pre každú produktovú kategóriu, podkategóriu (platí pre interentové obchody):
- TITULOK (Title Tag)
- STRUČNÝ POPIS (SEO Meta-tag description)
- používať NADPISY, popisy pre OBRÁZKY
- PRODUKTY - SEO je možné nastaviť pre každý produkt (platí pre internetové obchody):
- STRUČNÝ POPIS (SEO Meta-tag description)
- KĽÚČOVÉ SLOVÁ (SEO meta-tag keywords)
- TITULOK je názov produktu - dajte si na jeho tvorbe záležať
- OBRÁZKY PRODUKTU - sa vo výsledkoch vyhľadávania zobrazia podľa názvu produktu
Spoznajte základné SPÔSOBY AKO VYUŽIŤ SEO prostredníctvom clickeshop administrácie:
1/ TITULOK (Title Tag)
Titulok stránky je najdôležitejším onpage faktorom. Predstavuje prvú informáciu, ktorú návštevník uvidí pri vyhľadávaní na internete a na základe nej sa rozhodne, či vašu stránku navštívi.
Titulok by mal preto byť:
- výstižný a podobať sa čo najviac hľadanému výrazu
- obsahovať kľúčové slovo / kľúčové slová - tzn. výrazy, ktoré ľudia používajú pri vyhľadávaní v prehliadačoch ako napr. google
- dôležité slová na začiatku - slová uvedené na začiatku titulku majú vyššiu váhu. Z toho dôvodu slová, ktoré najvýstižnejšie opisujú obsah stránky by mali byť uvedené na začiatku
- nie veľmi dlhý - vyhľadávače zobrazujú zvyčajne prvých 80 znakov z titulku. Ostatný text odrežú alebo nahradia bodkami. Netreba sa preto veľmi rozpisovať (kvalita textu je dôležitejšia ako kvantita)
Príklad zobrazenia titulku vo vyhľadávači Google si môžete pozrieť na nižšie uvedenom obrázku (vyznačené vo farebnom obdĺžniku)
1.1/ Titulok pre Menu linku
nastavíte v clickeshop administrácii nasledovne:
- zvolením Správa obsahu a kliknutím na požadovanú menu linku napr. hlavnú stránku
- v ľavej nástrojovej lište zvolíte "Upraviť menu linku" a vyplníte "Titulok"
- zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"
1.2/ Titulok pre Kategóriu
nastavíte v clickeshop administrácii nasledovne:
- zvolením Správa obsahu a kliknutím na požadovanú kategóriu
- v ľavej nástrojovej lište zvolíte "Upraviť kategóriu" a vyplníte "Titulok"
- zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"
1.3/ Titulok pre Produkty
Titulok pre produkt predstavuje jeho názov.
Názvy produktov sa taktiež podsúvajú vyhľadávačom ako prioritné kľúčové slová, preto dajte si na ich tvorbe záležať. Z názvu produktu musí byť evidentné o aký produkt sa jedná – v názve nestačí iba číselné označenie produktu, pridajte aj dodatočné informácie napr.
- Domáce kino Sonos 3D 7.1 Surround, biele, model 2022
- Pepe Jeans dámske tričko Pearl PL504479 červené
2/ STRUČNÝ POPIS STRÁNKY (SEO Meta-tag description)
Stručný popis stránky sa zobrazuje pod Titulkom a vyhľadávače ho zvyknú používať ako popis odkazu.
Nakoľko jeho rozsah je obmedzený, na začiatku je dobré uviesť dôležité informácie a pri konci text, ktorý keď sa odreže bude zákazníka zaujímať ako pokračuje a výslekdom bude, že zákazník na stránku klikne.
2.1/ Stručný popis MENU LINIEK
Popis by mal obsahovať popis jednotlivých liniek hlavného menu internetového obchodu.
Príklad stručného popisu pre interentový obchod s dámskym oblečením: Moderné dámske oblečenie na každú príležitosť. Veľký výber kabeliek svetových značiek. Nepremeškaj teraz dopravu zadarmo pri objednávke nad 50 €. Aktuálne módne trendy za výhodné ceny.
Príklad zobrazenia titulku vo vyhľadávači Google si môžete pozrieť na nižšie uvedenom obrázku (vyznačené vo farebnom obdĺžniku)
Stručný popis menu linky nastavíte v clickeshop administrácii nasledovne:
- zvolením Správa obsahu a kliknutím na požadovanú menu linku
- v ľavej nástrojovej lište zvolíte "Upraviť menu linku" a v záložke "SEO" vyplníte "Stručný popis stránky (SEO meta-tag description)"
- zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"
2.2/ Stručný popis pre KATEGÓRIE PRODUKTOV
Každá kategória je niečím jedinečná, preto vám systém umožňuje zadať popis aj pre každú kategóriu samostatne. Príklad stručného popisu kategórie pre obchod s dámskym oblečením a kategóriu Nohavice: Hľadáte značkové džínsy či elegantné nohavice? Nakupujte z pohodlia domova a pozrite si našu aktuálnu ponuku dámskych nohavíc rôznych druhov a strihov od veľkosti XS po XXL.
Stručný popis kategórie nastavíte v clickeshop administrácii nasledovne:
- zvolením Správa obsahu a kliknutím na požadovanú kategóriu
- v ľavej nástrojovej lište zvolíte "Upraviť kategóriu" a v záložke "SEO" vyplníte "Stručný popis kategórie (SEO meta-tag description)"
- zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"
2.3/ Stručný popis PRODUKTU
Pre stručný popis produktu je vhodné použiť slová, ktoré si myslíte, že zákazník pri hľadaní zadá do internetového vyhľadávača spolu s výhodami, ktoré produkt zákazníkovi prinesie. Výhody produktu by mali vytvoriť istý pocit túžby kúpiť si daný produkt. Príklad: SEO popis pre Dámsky kostým – Nadčasový dámsky kostým z kvalitného materiálu. Jemne priliehavý strih, vhodný do práce aj na večierok. K dispozícii vo farbách: čierna a červená.
Stručný popis produktu nastavíte v clickeshop administrácii nasledovne:
- zvolením Správa obsahu a kliknutím na požadovaný produkt
- v ľavej nástrojovej lište zvolíte "Upraviť produkt" a v záložke "SEO" vyplníte "Stručný popis produktu (SEO meta-tag description)"
- zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"
3/ NADPISY (H1, H2, H3, H4, H5, H6)
Keď si zákazníci v záplave informácií o SEO nevedia predstaviť na čo slúžia Nadpisy, je na to jednoduchá pomôcka: Nadpisy na stránke sa používajú na podobnom princípe ako označovanie kapitol v knihe. Nadpis hovorí o tom, o čom sa bude písať v texte po ním a podnadpisy robia text prehľadnejším. Štruktúra nadpisov môže pomôcť v indexácii a pochopeniu obsahu.
Pravidlá pri tvorbe Nadpisov:
- z pohľadu SEO by nadpisy mali obsahovať kľúčové slová - tzn. výrazy, ktoré ľudia používajú pri vyhľadávaní v prehliadačoch ako napr. google
- každá podstránka by mala mať jeden H1 nadpis (Heading1). Následne nadpisy H2, H3, .. sú potom ako názvy podkapitol.
- celkovo sa môže použiť až šesť úrovní nadpisov (H1, H2, H3, H4, H5, H6)
- hlavný nadpis H1 je prvý (mal by byť iba jeden), nasledujú podnadpisy H2, potom podnadpisy ďalších úrovní H3, H4, H5 a H6.
ClickEshop systém vám prácu uľahčuje a ako Nadpis H1 automaticky označuje:
- názov každej novo vytvorenej KATEGÓRIE
- názov každej novo vytvorenej MENU LINKY (podstránky)
Nadpisy nastavíte v clickeshop administrácii:
- zvolením Správa obsahu - a kliknutím na požadovanú Menu linku / Kategóriu
- kliknete na požadovaný text a v nástrojovej lište zvolíte "Formáty" - "Nadpisy"
- zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"
4/ OBSAH STRÁNKY A KĽÚČOVÉ SLOVÁ (SEO meta-tag keywords)
V minulosti, keď internetové vyhľadávače nevedeli čítať obsah stránky sa zadávali kľúčové slová, aby vyhľadávače vedeli identifikovať o čom je stránka. Viacerí "výmyselníci" toto však zneužívali a do kľúčových slov stránky a produktov zadávali aj slová, ktoré sa ich stránky netýkali, avšak pre vyhľadávače boli atraktívne.
V súčasnosti internetové vyhľadávače čítajú obsah stránky a majú radi zmysluplný relevantný obsah, užitočný pre čitateľov. Všímajú si, či na stránke sa doplňujú nové informácie. Z toho dôvodu je vhodné na pravidelnej báze písať články informujúce zákazníkov napr. o novinkách, výsledkoch testov, radách a tipoch, pripravovaných akciách a podobne.
KĽÚČOVÉ SLOVÁ môžete v clickeshop systéme nastaviť pre:
- KATEGÓRIE PRODUKTOV
- PRODUKTY
Do kľúčových slov môžete zadávať aj frázové slová, ktoré vaši zákazníci zvyknú používať pre označenie produktu aj keď v skutočnosti je názov produktu odlišný. Jedným z dôvodov je aj fakt, že full-textové vyhľadávanie na clickeshop stránkach bolo rozšírené aj o kľúčové slová tzn. pri vyhľadávaní budú môcť potom vaši zákazníci použiť aj tieto zaužívané slová.
4/ POPIS OBRÁZKOV
Dobrý spôsobom ako sa zviditeľniť vo vyhľadávačoch je používanie popisu obrázkov. V popise obrázku opíšete, čo je na obrázku zobrazené. Vyhľadávače sa potom postarajú o správne priradenie vložených popisov hľadaným výrazom.
V súčasnosti evidujeme rastúci trend obrázkového vyhľadávania zo strany zákazníkov z jednoduchého dôvodu: nie je potrebné si otvárať stránky, aby sa hľadaný výraz zobrazil.
Príklad zobrazenia výsledku obrázkového vyhľadávania pre "grafická šablóna pre interentové obchody" vo vyhľadávači Google si môžete pozrieť na nižšie uvedenom obrázku.
Popis obrázku nastavíte v clickeshop administrácii:
- zvolením Správa obsahu + kliknutím na požadovanú Menu linku / Kategóriu
- kliknete na požadovaný obrázok a v nástrojovej lište zvolíte "Vložiť/upraviť obrázok"
- v novo otvorenom okne v riadku pre "Popis obrázku" doplníte požadovaný popis
- zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"
Obrázkovým vyhľadávaním je možné vyhľadávať aj produkty. Vo výsledkoch vyhľadávania je obrázok identifikovaný podľa názvu produktu, preto si dajte pri tvorení názvov produktov záležať.