VERNOSTNÝ program
Podporte predaj a budujte si komunitu verných zákazníkov vďaka vernostnému programu. Cieľom vernostného programu je povzbudiť súčasných zákazníkov k opakovanému nákupu za zvýhodnené ceny a zároveň zabezpečiť, aby sa stali vernými a pravidelnými zákazníkmi v budúcnosti. Registrovaní zákazníci získavajú vernostné body nákupom produktov. Keď nazbierajú dostatok bodov, sú priradení do vernostnej kategórie s príslušnou výškou zľavy na vybrané produkty.
Podľa počtu nazbieraných bodov je možné zákazníkom vytvoriť viacero vernostných kategórií s rôznymi úrovňami zliav, pričom pre rôzne skupiny zákazníkov, je možné nastaviť rôzne úrovne zliav.
AKO ZÍSKA ZÁKAZNÍK VÝHODY VERNOSTNÉHO PROGRAMU?
Ak si zákazník želá získať výhody vernostného programu, stačí sa registrovať na stránke eshopu. Ak sa už registroval, je zaradený do vernostného programu a body sa mu automaticky zbierajú.
- 1/ Registrácia - zákazník sa zaregistruje v eshope
- 2/ Zbieranie bodov - každou objednávkou za nákup produktov zbiera body do vernostného programu
- 3/ Výhodné nakupovanie so zľavou - po získaní potrebného počtu bodov, je zákazník priradený do vernostnej kategórie s príslušnou výškou zľavy na produkty.
ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE
- Body môže zbierať iba registrovaný zákazník, ktorý je prihlásený do eshopu
- Za 1€ nákupu produktov, automaticky získa 1 bod do vernostného programu
- Vernostná kategória sa zobrazuje zákazníkovi po prihlásení v zákazníckom profile
- Výška zľavy sa zobrazuje na produktoch zákazníkom po prihlásení
- Počet bodov, ktoré môže zákazník získať za daný produkt sa zobrazuje v detaile produktu nad tlačítkom pre vloženie do košíka
- Body sa pripočítajú zákazníkom automaticky 1x denne v nočných hodinách na základe uskutočnených prebraných objednávok (iný stav objednávky ako nová a storno)
- Vrátením tovaru a prepnutia objednávky do stavu "storno" sa získané vernostné body za danú objednávku anulujú
- Do sumy, ktorá sa premieňa na body sa nezapočítava cena za dopravu, dobierku ani cena za platbu
- Zľava sa počíta z cenníkových cien
POSTUP PRE NASTAVENIE VERNOSTNÉHO PROGRAMU je nasledovný:
- prihláste sa do ClickEshop administrátora a kliknite na menu [Zákazníci] - [Vernostný program]
- kliknete tlačítko "Pridať"
- Vernostná kategória: napíšete názov pre kategóriu zákazníkov vernostného programu
- Počet bodov od: zadáte počet bodov, od ktorých sa aktivuje vernostná kategória
- Počet bodov do: zadáte počet bodov, do ktorých platí vernostná kategória
- Obdobie (mesiacov): za aké časové obdobie sa vypočítavajú body z objednávok. Príklad: ak zadáte 24 mesiacov tzn. že počítajú body od dnešného dňa mínus 24 mesiacov a body staršie ako 24 mesiacov budú expirované. Pri vytvorení vernostného programu systém zahrnie aj historické objednávky.
- Zľava na produkty: zadáte zľavu, ktorá sa automaticky uplatní na všetky produkty zákazníkom po dosiahnutí zadaného počtu bodov
- Zákazníci: vyberiete skupinu zákazníkov, pre ktorú platí vernostná kategória (Dôležité: "prístupný iba pre registrovaných zákazníkov" znamená pre registrovaných zákazníkov okrem B2B zákazníkov)
- pre uloženie zmien stlačíte tlačítko "Uložiť"
- postup opakujete a vytvoríte požadovaní počet vernostných kategórií
Príklad nastavenia vernostného programu
Týmto nastavením novo registrovaný zákazník získa uvítaciu zľavu 3% na produkty a svojim nákupom začína zbierať body. Po nazbieraní 150 bodov sa dostane do vernostnej kategórie Standard, kde nie je ešte zadaná plošná zľava na všetky produkty tzn. v tejto kategórii zákazník získa možnosť nakúpiť vybrané produkty za výhodnejšiu cenu. Po dosiahnutí 350 bodov sa zákazník dostane do Vernostnej kategórie Premium, kde po prihlásení sa aplikuje 8% zľava na všetky produkty.
V prípade, že nejaký produkt je v akcii pre všetkých zákazníkov napr. so zľavou 20%, bude zákazníkovi zákazníkovi uplatnená výhodnejšia zľava. Zľava sa počíta z cenníkových cien.
Vernostná kategória | Počet bodov | Zľava na produkty | Zákazníci |
Obdobie |
Registrácia | 0 | 3 % | prístupný iba pre registrovaných zákazníkov | 1 mesiac |
Standard | 150 - 350 | prístupný iba pre registrovaných zákazníkov | 24 mesiacov | |
Premium | 350 - viac | 8 % | prístupný iba pre registrovaných zákazníkov | 24 mesiacov |
V prípade, že na vybraných produktoch chcem nastaviť inú zľavu vo vernostnom programe ako je zľava vo Vernostnej kategórii, sú na výber nasledovné možnosti:
- ak nechcem zadávať celkovú jednotnú zľavu na všetky produkty, tak "Vernostnú kategóriu" nastavím ako "Standard" v tejto tabuľke. To znamená, že vernostnej kategórii nenastavím "Zľavu na produkty". Zľavu na produkty je pre tento prípad potrebné nastaviť priamo na vybraných produktoch. Týmto spôsobom je možné nastavovať rôzne zľavy pre rôzne produkty pre "Vernostnú kategóriu".
- môžem nastaviť celkovú jednotnú zľavu na všetky produkty vo vernostnej kategórii, ale ak nastavím vernostnú zľavu priamo na vybraných produktoch, táto vernostná zľava prebije nastavenie vo vernostnom programe. Postup pre jeho nastavenie je popísaný nižšie.
POSTUP PRE NASTAVENIE VERNOSTNÉHO PROGRAMU na PRODUKTOCH:
- prihláste sa do ClickEshop administrátora a kliknite na menu [Správa obsahu]
- v prehľade produktov nadídete myšou na zvolený produkt a kliknete ikonku ceruzky "Upraviť produkt"
- kliknete záložku "Vernostný program", kde systém zobrazí vytvorené vernostné kategórie
- v časti "Zľava na produkty" vyplníte zľavu na daný produkt pre jednotlivé kategórie
- pre uloženie zmien stlačíte tlačítko "Uložiť"
ZOBRAZOVANIE VERNOSTNEJ KATEGÓRIE:
- V clickeshop administrácii - prihláste sa do ClickEshop administrátora a kliknite na menu [Zákazníci] - [Registrovaní zákazníci]. Vernostná kategória sa zobrazuje v prehľade Registrovaných zákazníkoch v stĺpci "Vernostný program" ako aj v detaile zákazníka.
- Zákazníkovi - zákazník, ktorý má priradenú vernostnú kategóriu sa zobrazuje v jeho profile po prihlásení
ÚROVNE VERNOSTNÉHO PROGRAMU
- Neprihlásený zákazník - neprihlásenému zákazníkovi sa v detaile produktu zobrazuje počet bodov, ktoré môže získať do vernostného programu kúpou daného produktu. Tým, že počet bodov sa zobrazuje v detaile produktu nad tlačítkom pre vloženie do košíka, motivuje zákazníka zapojiť sa do vernostného programu.
- Prihlásený registrovaný zákazník - prihlásenému zákazníkovi sa v detaile produktu zobrazuje počet bodov, ktoré získa do vernostného programu kúpou daného produktu. Počet bodov sa zobrazuje v detaile produktu nad tlačítkom pre vloženie do košíka a týmto motivuje zákazníka tovar kúpiť a získať body do vernostného programu.
Počet bodov do vernostného programu sa zobrazuje v detaile produktu nad tlačítkom pre vloženie do košíka