Vloženie Google Analytics / Google tag manager
ClickEshop administrátor umožňuje vkladať vlastné HTML/javascript kódy doplňujúce stránku o nové vlastnosti.
Postup pre nahranie Google Analytics alebo Google tag manager kódu je nasledovný:
Google:
- prihlásite sa do svojho účtu pre Google Analytics alebo Google tag manager, kde systém vygeneruje kód a tento kód si skopírujte (Ctrl + C)
Clickeshop admin:
- Skript si následne vložíte cez clickeshop administráciu v sekcii Správa obsahu / tlačítko Globálny HTML kód / záložka - "Pätička stránky / marketing" / do políčka určeného pre vloženie Globálneho HTML programového kódu.
- skopírovaný kód vložíte do políčka medzi tagy <body> </body></html>
- všetky zmeny je potrebné nakoniec uložiť
Pre použitie Google Analytics aplikácie odporúčame vyžadovať od zákazníkov súhlas s akceptáciou cookies. Viac informácií o cookies nájdete tu ..
Dôležité: Pokiaľ zákazník súhlas s cookies nedá, tak sa nespustí skript vložený v časti Pätička - Marketing. Skripty vložené v časti pätička marketing sa taktiež nevykonávajú na podstránkach, kde sa pracuje s osobnými údajmi zákazníkov - pre súlad s ochranou osobných údajov GDPR. Súlad S GDPR odporúčame konzultovať s právnikom.
Ak si želáte, aby sa skripty vykonávali vždy, je potrebné ich vložiť do časti Pätička. To či to však bude v súlade s ochranou osobných údajov je na vašom zvážení.
Google tag manager pre spracovanie údajov zo zákazníckej objednávky
Systém ClickEshop okrem jednoduchého vloženia scriptu (vygenerovaný script treťou stranou) do Globálneho HTML kódu ako sú Google Analytics ( podrobné štatistiky stránky ) alebo Facebook umožňuje dynamické prepojenie s inými Affiliate systémami, kde je potrebné online spracovanie údajov zo zákazníckej objednávky a poskytnutie týchto údajov online inému affiliate systému ( napr. pre Google E-commerce, Facebook Pixel a pod. ).
Pre tento účel odporúčame použiť google tag manager(GTM), cez ktorý si potrebné prepojenia jednoducho vyklikáte. E-shop systém obsahuje už dátovú vrstvu ( dataLayer ) s potrebnými udalosťami (events), ktorá sa po vašom prepojení s google tag managerom automaticky aktivuje pre GTM. Následne si dané udalosti v GTM nastavíte pre google ecommerce tracking, facebook pixel a iné affiliate systémy.
Týmto spôsobom nie sú potrebné žiadne programátorské úkony, dátovú vrstvu si iba nastavíte cez GTM. Na základe týchto získaných informácii zo stránky je potom možné v GTM tieto informácie poskytnúť ďalej druhému systému ( napr. Google E-commerce, Facebook Pixel a pod. ), ktorý tieto informácie vyhodnotí a spracuje v súlade s dohodnutými podmienkami.
Pre aktivovanie GTM na eshop stránke je potrebné nasadenie google tag manager kódu podľa postupu nastavenia v úvode tejto dokumentácie.