Nastavenie produktov pre B2B
Úroveň zákazníckych rabatov a spôsob zobrazovania cien je možné detailne nastaviť až na úroveň jednotlivých produktov a vďaka tomu zobrazovať určitým skupinám zákazníkov určité produkty a zároveň rôznym skupinám nastaviť rôzne rabaty pre jednotlivé produkty.
Rabaty /zľavy/ na produktoch
ClickEshop umožňuje nastaviť rôzne úrovne rabatov (zliav) na produktoch pre zákazníkov. Podľa poradia priority existujú nasledovné typy:
- maximálna výška rabatu
toto nastavenie má najvyššiu prioritu a zákazník dostane na daný produkt len túto maximálne určenú zľavu, hoci na ostatné produkty v rovnakej kategórii má nárok na vyššiu zľavu - fixná B2B cena pre produkt
každej B2B skupine zákazníkov je možné nastaviť vlastnú fixnú cenu produktu, ktorá je nemenná a nemá vplyv na zmenu hlavnej produktovej ceny. Takto nastavená cena bude pre daného zákazníka vždy rovnaká bez ohľadu na zmenu hlavnej ceny produktu. - upravený rabat B2B skupiny na konkrétnom produkte
výšku rabatu B2B skupiny je možné priamo na produkte zmeniť. Zmena sa bude týkať iba konkrétneho produktu. B2B ceny na produkte sa automaticky vypočítavajú z hlavnej ceny produktu. To znamená, že ak sa zmení hlavná cena produktu, B2B cena sa danému zákazníkovi automaticky zmení na základe nastaveného rabatu. - rabat B2B skupiny pre produkty
každej B2B skupine zákazníkov je možné nastaviť rabat v percentách. B2B ceny na produkte sa automaticky vypočítavajú z hlavnej ceny produktu. To znamená, že ak sa zmení hlavná cena produktu, B2B cena sa danému zákazníkovi automaticky zmení na základe nastaveného rabatu. Pokiaľ sú ku produktu priradené viaceré B2B skupiny a k zákazníkovi sú taktiež priradené viaceré skupiny, je systémom zohľadnený rabat, ktorý je pre zákazníka výhodnejší. - Rabat registrovaného zákazníka
nastavenie všeobecnej zľavy registrovaného zákazníka v časti "Výška zákazníckeho rabatu v %" uplatní plošne jednotnú výšku zľavy pre všetky produkty - produktová zľava
nastavenie diskontnej ceny (zľavy) priamo na produkte. Zľava sa zobrazuje priamo na produkte a je platná pre všetkých zákazníkov
Evidencia marže, rabatu, nákupnej a predajnej ceny je vzájomne prepojená s automatickým prepočítavaním medzi sebou. V prípade zmeny jednej hodnoty, sa automaticky prepočítajú aj ostatné hodnoty.
Príklad nastavenia rôznych cenových skupín: Veľkosklad stavebnín ABC predáva tovar iba veľkoodberateľom. Bežným návštevníkom stránky sa produkty zobrazujú s maloobchodnou cenou, avšak nemajú môžnosť si produkty kúpiť. Zákazníkov, ktorí nakupujú pravidelne alebo vo väčších množstvách majú stavebniny záujem motivovať, aby nakupovali iba u nich a preto im ponúknu výhodnejšie podmienky.
Menším stavebninám ponúknu možnosť registrácie, ktorou automaticky získajú 3% zľavu na celý sortiment a zaradia ich do skupiny napr. B2B PARTNER s výhodnejšími fixnými cenami na najčastejšie predávané produkty.
Väčšie stavebné spoločnosti zaradia do skupiny napr. B2B VIP so zvýhodnenými fixnými cenami na najčastejšie predávané produkty, rôznymi výškami rabatov pre špecifický soriment a na ostatné produkty získajú plošne rabat 10%. Pre jednotlivé typy špecifického sortimentu sa vytvoria B2B skupiny s požadovanou výškou rabatu, ktoré sa priradia k jednotlivým produktom napr. na hrubú stavbu 5%, na strechy 6%, na izolácie 7% a podobne.
Výhody používania B2B skupín
Pokiaľ sa zákazníkov obrat zväčší a bude mať nárok na výhodnejšie podmienky, stačí mu zmeniť priradené B2B skupiny a nie je potrebné meniť cenník všetkých produktov pre daného zákazníka.
Prístupy k produktom a ceny produktov
Prevádzkovatelia majú možnosť pre bežnú verejnosť nezverejňovať ceny svojich produktov resp. iba vybraných produktov a ceny zverejňovať iba vybraným B2B partnerom. Ceny pre B2B skupiny pritom môžu byť rozdielne. V takomto prípade prihlásený zákazník, ktorému bude pridelená B2B skupina, uvidí produkty aj s cenami produktov, ktoré sú priradené k danej B2B skupine.
Jednou z mnohých funkcionalít, ktoré dopĺňajú celý systém je nastavovanie prístupu k jednotlivým produktom. Tieto je možné nastaviť v rámci nasledovných úrovní:
- všetkým zákazníkom
/Bežne prístupné produkty sa zobrazia všetkým i nezaregistrovaným zákazníkom eshopu/ - registrovaným zákazníkom
/Produkty sa zobrazia iba registrovaným zákazníkom. Pre registrovaných zákazníkov bude možné v kombinácii aplikovať aj všeobecnú výšku zákazníckeho rabatu/ - B2B zákazníkom
/Produkty sa zobrazia iba pre B2B zákazníkov. Pre B2B zákazníkov bude možné v kombinácii aplikovať aj všetky úrovne zliav/