Rady a odporúčania ako zviditeľniť váš e-shop na internete
Zriadenie internetového obchodu/stránky je iba prvým krokom k úspešnému podnikaniu na internete. Pripravili sme pre vás niekoľko rád, ktoré vám pomôžu lepšie zviditeľniť sa vo svete internetu a týmto podporiť váš biznis. Pamätajte, že vytvoriť si kvalitnú webstránku či eshop a naplniť obsahom ( produktami ) na úspešný predaj nestačí. Prečítajte si preto pozorne niekoľko rád, ako zefektívniť a zatraktívniť váš web.
1. Zaregistrovanie vlastnej domény
Zaregistrovanie domény druhej úrovne (napr. www.example.com) s výstižným názvom je jedným z najdôležitejších úkonov, ktoré treba po spustení eshopu zrealizovať. Je to dôležité hlavne pre vyhľadávacie nástroje ako google, yahoo, bing a pod. Pre orientáciu internetového predaja na slovenský trh odporúčame doménu s koncovkou .sk , nakoľko národným doménam dávajú vyhľadávače v konkrétnej lokalite najvyššiu prioritu. Pre orientáciu na globálny trh odporúčame doménu s koncovkou .com , prípadne doménu s koncovkou konkrétnej krajiny v ktorej chcete pôsobiť ( napr. Pre pôsobenie v ČR www.vas-eshop.cz a iné).
2. Zaregistrovanie internetového obchodu do vyhľadávačov
Registrácia vášho e-shopu do internetových vyhľadávačov je taktiež dôležitým krokom ako zviditeľniť váš e-shop na internete. Väčšina zákazníkov využíva pri hľadaní konkrétnych produktov práve internetové katalógy a vyhľadávače, v ktorých sa môžete objaviť aj vy a to bezplatnou registráciou.
Internetové katalógy patria dnes k najnavštevovanejším portálom pre nakupovanie. Porovnávajú ceny a produkty z rôznych internetových obchodov a hodnotia ich kvalitu.
Internetové katalógy patria dnes k najnavštevovanejším portálom pre nakupovanie. Porovnávajú ceny a produkty z rôznych internetových obchodov a hodnotia ich kvalitu.
Registráciu vášho e-shopu vykonajte postupne pre všetky uvedené katalógy a to kliknutím na uvedené linky v tabuľke. Počas registrácie v internetových katalógov je potrebné do registračného formulára zadať URL linku na súbor XML vytvorený ClickEshop administrátorom v sekcii [Globálne nastavenia / Internetové katalógy]. Iba vložením URL linky na súbor XML sa budú v internetových katalógoch zobrazovať okrem popisu internetového obchodu priamo aj vaše produkty.
Internetový katalóg | URL linka na registráciu |
Heureka.sk | http://sluzby.heureka.sk/ |
Pricemania.sk | http://www.pricemania.sk |
Najnakup.sk | http://www.najnakup.sk |
Registráciu vášho e-shopu vykonajte postupne aj pre všetky uvedené vyhľadávače a to kliknutím na uvedené linky v tabuľke:
Vyhľadávač | URL linka na registráciu |
Zoznam | http://www.zoznam.sk/pridaj/ |
Azet | http://www.azet.sk/katalog/pridanie/ |
http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl&hl=sk |
Registráciou získate množstvo spätných odkazov pre váš eshop, ktoré vám pri kombinácii s kvalitne naplneným obsahom vo vašom eshope pomôžu získať lepšie umiestnenia v internetových vyhľadávačoch.
3. Platená internetová reklama
Pre zvýšenie predaja a aktívnu formu marketingu na internete vám odporúčame platenú reklamu na nasledovných internetových portáloch:Viac informácií získate kliknutím na linky uvedené v tabuľkách:
Vyhľadávač | URL linka na registráciu |
https://adwords.google.sk | |
E-target | https://www.etarget.sk/ |
https://facebook.com |
Vhodne nastavená komerčná marketingová kampaň vie byť veľmi efektívnym spôsobom predaja vašich produktov.
4. Na názve a popise produktov záleží
Cena produktov nie je všetko. Aj vhodne nastavená internetová kampaň bude málo efektívna, pokiaľ nemáte kvalitne naplnený internetový obchod popismi produktov. Pri produktoch sa riaďte nasledovnými radami:Kategorizácia produktov:
- vhodne zvolená kategorizácia produktov patrí k jedným z najdôležitejších prvkov dobrej orientácie zákazníkov vo vašom eshope
- názvy kategórií sa podsúvajú vyhľadávačom ( google, zoznam a iné ) ako prioritné kľúčové slová – dajte si na nich záležať
- kategorizáciu odporúčame zvoliť stručnú, výstižnú a vecnú maximálne do 4 úrovní hierarchie
Produkty:
- vyplňujte detailne popisy produktov. Nedajte vašim zákazníkom dôvod, aby detailné informácie o produkte museli hľadať u konkurencii. Vyplňujte popis dôkladne s dostatkom informácií, pridajte k produktom aj dokumenty, špecifikáciu, videá a iné
- používanie kvalitných a výstižných obrázkov uľahčuje orientáciu a rozhodovanie zákazníka o prípadnej kúpe produktov
- odporúčame pripojenie atraktívnych obrázkov pre každý ponúkaný produkt bez výnimky
- názvy produktov sa taktiež podsúvajú vyhľadávačom ( google, zoznam a iné ) ako prioritné kľúčové slová – dajte si na ich tvorbe záležať. Z názvu produktu musí byť evidentné o aký produkt sa jedná – v názve nestačí iba číselné označenie produktu, pridajte aj dodatočné informácie napr. SAMSUNG HT-D7200 Blue Ray 2.1 domáce kino, model 2011
5. SEO - Optimalizácia pre internetové vyhľadávače (Google, Microsoft Bing, Yahoo a iné ...)
Cieľom SEO optimalizácie (search engine optimization) je podsúvať relevantný obsah pre internetové vyhľadávače ako sú Google, Microsoft Bing, Yahoo a iné. Návštevnosť z internetových vyhľadávačov tvorí najvýznamnejšiu časť návštevníkov v internetom obchode. Vďaka správnej SEO optimalizácií získa váš internetový obchod lepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch, ktoré prispeje k zvýšeniu návštevnosti internetového obchodu za minimálne náklady (náklady tvoria iba čas strávený tvorbou hodnoverného obsahu do SEO).SEO optimalizácia vášho projektu je v ClickEshop implementovaná na profesionálnej úrovni. Ako jedni z prvých sme nasadili riešenie, ktoré automaticky vyťahuje z vášho obsahu kľúčové slová a tieto automaticky podsúva internetovým vyhľadávačom.Nie je potrebné zadávať rovnaké kľúčové slová pre SEO, ktoré sa zadávajú do názvu produktov. Náš SEO optimalizér sme vyvíjali niekoľko rokov a neustále ho inovujeme.
ClickEshop administrátor umožňuje nastaviť SEO internetového obchodu v nasledovných častiach:
- Menu linky (SEO pre každú menu linku)
- Kategórie produktov (SEO je možné nastaviť pre každú produktovú kategóriu, podkategóriu)
- Produkty (SEO je možné nastaviť pre každý produkt)
5.1 SEO pre každú menu linku
V správe obsahu je možné zadať SEO nastavenia pre každú položku hlavného menu vášho internetového obchodu a to kliknutím na konkrétnu položku hlavného menu a následne stlačením tlačítka [Upraviť menu linku]. Ide o nasledovné popisy:- Stručný popis (SEO meta-tag description): Stručný popis by mal obsahovať všeobecný popis jednotlivých liniek hlavného menu internetového obchodu. Príklad1: Úvod: internetový obchod s dámskym elegantným a spoločenským oblečením a štýlovými kabelkami. Aktuálne módne trendy za výhodné ceny. Príklad2: Zákaznícka sekcia: Prihlásenie pre zákazníkov internetového obchodu damskamoda123.sk s dámskym oblečením Príklad3: Kontakt: Internetový predaj dámskeho oblečenia. Tešíme sa na vašu návštevu aj v našej predajni na Ulici 123, 811 01 Bratislava.
- Kľúčové slová stránky (SEO meta-tag keywords): dámske oblečenie, elegantné oblečenie, spoločenské oblečenie, dámske odevy, dámske šaty, spoločenské šaty, dámske kabelky
- Popis obrázkov: Popisy obrázkov sú taktiež dôležité a mali by opisovať obrázok. Popis je možné k obrázkom pridať kliknutím pravého tlačítka myši na obrázok a zvoliť možnosť „Vložiť/Upraviť obrázok“. Pridaním popisu k obrázku umožníte zákazníkom vyhľadať na internete obrázok podľa jeho popisu.
5.2 SEO v kategóriách produktov (SEO je možné nastaviť pre každú produktovú kategóriu)
Každá kategória je niečím jedinečná, preto vám systém umožňuje zadať popis pre každú kategóriu samostatne. Kliknutím na konkrétnu kategóriu a stlačením tlačítka [Upraviť kategóriu] môžete zadať:- Stručný popis kategórie (SEO meta-tag description): Príklad: Obchod s dámskym oblečením, kategória Nohavice: Široký výber nohavíc a veľkostí od XS po XXL, Značkové jeansy, Neprehliadnite naše novinky, Akcia na jarnú kolekciu
5.3 SEO v produktoch (SEO je možné nastaviť pre každý produkt)
Pri každom produkte kliknutím na [Upraviť produkt] vám systém umožňuje zadať Stručný popis produktu, ktorý systém podsúva internetovým vyhľadávačom.- Stručný popis produktu (SEO meta-tag description): Vhodné je zadať slová, ktoré si myslíte, že Váš zákazník zadá do internetového vyhľadávača pri hľadaní produktov spolu s vhodným marketingovým popisom. Príklad: SEO popis pre Dámsky kostým – nadčasový dámsky kostým z kvalitného materiálu, bavlnený, priliehavý strih, vhodný do práce aj na večierok, farba: čierny, červený.
6. Správa kampaní
Používajte aktívny marketing na oslovenie a získanie zákazníkov a využite funkciu "Správa kampaní". Pokiaľ využívate reklamnú kampaň u viacerých spoločností (napr. Google a súčasne Facebook), správa kampaní vám umožní vyhodnotiť, ktorá reklamná kampaň priniesla viac zákazníkov do e-shopu, koľko objednávok bolo z jednotlivých reklamných kampaní, aké boli tržby i najobľúbenejšie produkty v rámci každej reklamnej kampane.Správa kampaní je taktiež výborným prostriedkom pri zasielaní newslettera, či pri spolupráci s vašimi obchodnými partnermi. Umiestnením vášho odkazu na ich stránku, tak jednoducho zistite, koľkých zákazníkov vám priniesli vaši obchodní partneri, či zaslaný newsletter.
Všetky informácie sa vám zobrazia v podrobných biznis štatistikách a uľahčia vám tak rozhodovanie pri smerovaní vášho podnikania do ziskových častí.
Postup nastavenia kampane:
- po prihlásení doClickEshop administrátora v časti [Zákazníci] kliknite na záložku [Správa kampaní] a tlačítko [Pridať Novú Kampaň]
- vyplňte Názov kampane (napr. Google072015)
- vyplňte Kód kampane (napr. G72015)
- políčko Aktivovať kampaň musí byť označené
- všetky zmeny je potrebné uložiť cez [uložiť zmeny]
- po uložení zmien si skopírujte URL linku kampane vygenerovanú systémom ClickEshop pre jej ďalšie použitie
- túto linku je potrebné vkladať všade tam, kde si želáte merať efektivitu predaja (napr. do Google Adwords, do Facebooku a podobne) namiesto štandardnej URL linky vášho internetového obchodu http://vasobchod.sk
Viac informácií ohľadom nastavenie SEO nájdete tu: SEO optimalizácia pre internetové vyhľadávače