Nastavenia pre B2B zákazníkov
Konfigurácia a zobrazovanie cien, cenových skupín, zliav a rabatov v internetovom obchode.
Máte zmluvných partnerov alebo dealerskú sieť na predaj vašich produktov? Štandardný internetový obchod vám nestačí? Umožnite vašim veľkoodberateľom nakupovať za výhodnejšie ceny, ktoré im nastavíte. Úroveň zákazníckych rabatov a spôsob zobrazovania cien je možné detailne nastaviť až na úroveň jednotlivých produktov tzn. zobrazovať skupinám zákazníkov ceny iba určité produkty a zároveň určiť skupinám rôzne rabaty pre jednotlivé produkty.
Typy zákazníkov a úrovne prístupov
Registrovanie (evidovanie) zákazníkov a ich priradenie cenových skupinám sa vykonáva v sekcii "Zákazníci" - "Registrovaní zákazníci". Zákazníkov je možné zaradiť do nasledovných typov úrovní:
- neprihlásený / neregistrovaný zákazník
- prihlásený / registrovaný zákazník
- prihlásený / registrovaný B2B zákazník
- prihlásený / registrovaný B2B zákazník priradený k cenovej skupine (B2B skupina)
B2B cenové skupiny
B2B cenové skupiny slúžia na správu prístupov k produktom a zobrazovania cien v individuálne nastavených cenových hladinách. Vytvorené B2B skupiny sa prideľujú k produktom a zákazníkom, čím je umožnené každému B2B zákazníkovi nastaviť individuálne určený profil s prístupom k produktom a zároveň s individuálne nastaveným rabatom. B2B cenové skupiny sa vytvárajú v sekcii "Zákazníci" - "B2B skupiny".
Nastavenie zľavy / rabatu B2B skupiny na produkte
ClickEshop umožňuje nastaviť rôzne úrovne rabatov (zliav) na produktoch pre zákazníkov:
1) Nastavenie diskontnej ceny (zľavy) priamo na produkte "Zľava".
2) Nastavenie všeobecnej zľavy u registrovaného zákazníka "Výška zákazníckeho rabatu v %"
3) Výška rabatu určeného pre vytvorenú B2B skupinu "Rabat v %:".
4) Výšku rabatu určeného pre produkt pridelením jednej alebo viac B2B skupín.
5) Maximálna výška rabatu na produkt.
6) Fixná cena s DPH na produkt pre konkrétnu B2B skupinu
Nastavenie zobrazovania cien
Prevádzkovatelia majú možnosť pre bežnú verejnosť nezverejňovať ceny svojich produktov resp. iba vybraných produktov a ceny zverejňovať iba vybraným B2B partnerom. Ceny pre B2B skupiny pritom môžu byť rozdielne. V takomto prípade prihlásený zákazník, ktorému bude pridelená B2B skupina, uvidí produkty aj s cenami produktov, ktoré sú priradené k danej B2B skupine.
Kontrola cien B2B zákazníka
Prevádzkovateľ internetového obchodu má veľmi veľa možností prideľovať prístupy a zobrazovanie cien svojim zákazníkom, kde každý zákazník môže mať odlišný pridelený prístup a rozdielne vypočítavanie a zobrazovanie cien. Na to, aby sa prevádzkovateľ mohol presvedčiť o produktoch a cenách, ktoré sa zobrazujú danému zákazníkovi služi funkcia prihlásenia sa pod kontom zákazníka, ktorá sa nachádza v sekcii "Zákazníci" - "Registrovaní zákazníci".